شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ |۲۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 6, 2024
المصطفی

دکتر کنعانی در هجدهمین اجلاس مدیران و نمایندگان جامعةالمصطفی به‌ ضرورت جانمایی جمهوری اسلامی ایران در نظام در حال گذر بین‌الملل تأکید کرد و گفت: باید متناسب با ضرورت‌ها به مسیر توسعه عمق راهبردی و قدرت تشخیص لایه‌های پنهان در تصمیمات و اقدامات جهانی و منطقه‌ای توجه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در هجدهمین اجلاس مدیران و نمایندگان جامعةالمصطفی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع المصطفائیان، با بیان این که باید به خود ببالیم که کشور ما کشوری اثرگذار در عرصه بین‌الملل است، اظهار کرد: در انتخابات هفته پیش به بیش از ۱۸۰ نفر از خبرنگاران رسانه‌های بین‌المللی روادید و مجوز حضور اعطا شد، درحالی‌که میزان تقاضا بالغ بر ۳ برابر بود؛ این استقبال رسانه‌ای نشان‌دهنده اهمیت انتخابات ایران و گستره تأثیرگذاری آن در عرصه بین‌الملل است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن اشاره به فرازهایی از منویات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مدیران و رؤسای نمایندگی‌های خارج از کشور، تصریح کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب نه‌تنها باید نقشه راه دستگاه دیپلماسی و دیپلمات‌ها، بلکه باید منشور و نقشه راه حرکت همه نهادهای فعال نظام اسلامی در عرصه بین‌الملل باشد.

وی با تأکید بر این که در نگاه رهبر معظم انقلاب ضوابط سیاست خارجه موفق شامل سه اصل عزت، حکمت و مصلحت است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در بازتعریف عناصر سه‌گانه به مقوله مصلحت و انعطاف اشاره و توضیحات دلنشینی ارائه کردند و تصریح شد که هر کدام از این سه عنصر مغفول واقع شود، عنصر دیگر مخدوش خواهد شد.

کنعانی به بازشناسی ۶ شاخص انضمامی سیاست‌گذاری در بیانات امام خامنه‌ای اشاره و ضمن تأکید بر اهمیت توجه به منطق و رویکردهای اقناع‌کننده در مسائل مختلف بر لزوم توجه به رویکردهای اصولی، بنیادین، اخلاقی و انسانی منطبق بر اصول و قوانین بین‌المللی تصریح نمود.

وی به‌ ضرورت جانمایی جمهوری اسلامی ایران در نظام در حال گذر بین‌الملل تأکید و با بیان این که باید متناسب با ضرورت‌ها به مسیر توسعه عمق راهبردی و قدرت تشخیص لایه‌های پنهان در تصمیمات و اقدامات جهانی و منطقه‌ای توجه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: حکمت به معنای تعاملات و فرایندهای خردمندانه است؛ تأسیس جامعه المصطفی گامی خردمندانه در ارتقای تعاملات علمی ایران بوده، با تأسیس جامعه المصطفی ارتباط مستحکم و قوی میان مجموعه‌های علمی و فرهنگی ایران و دیگر کشورها شکل گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن اشاره به گستره قابل‌توجه تنوع ملیتی جامعه المصطفی، با بیان این که المصطفی از جامعه نخبگانی و علمی کارآمدی برخوردار است، بر اهمیت توجه روزافزون به ظرفیت‌های بین‌المللی تصریح نمود.

کنعانی با بیان این که جامعةالمصطفی به‌عنوان مرکز بزرگ علمی در روابط و مناسبات بین‌المللی باید به‌عنوان نقطه قوت ایران در تعاملات علمی و بین‌المللی شناخته شود، خاطرنشان کرد: جامعه المصطفی قوی می‌تواند نقطه قوت و فرصت‌ساز برای دستگاه دیپلماسی در مناسبات بین‌المللی باشد.

وی با تأکید بر این که جامعه المصطفی از سرمایه‌های ارزشمند علمی، فرهنگی و فکری کشورمان در عرصه‌های بین‌المللی و پل مستحکمی در تقویت پیوندها و مناسبات علمی و فرهنگی با کشورهای مختلف جهان است، ابراز داشت: جامعه المصطفی سرمایه بزرگ، شریک و همکار در مناسبات بین‌المللی است؛ خوشبختانه ارتباط تنگاتنگی میان المصطفی و وزارت خارجه شکل‌گرفته، به دنبال گسترش این همکاری‌ها و تعاملات هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که تمدن مادی غرب در حال افول است و به‌رغم تمام مفاسد اخلاقی، نگاه به اصول و مبانی ارزش‌های دینی در حال گسترش است، یادآور شد: امروز شاهد گسترش گرایش‌های نسل جدید جوانان اروپایی و امریکایی به ارزش‌های دینی است، لذا جذب هدفمند باید مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha